Strona główna » Nie dotyczy » Artykuły » Zdrowie i uroda » Naturalne sposoby na walkę z bólem pleców w ciąży

Naturalne sposoby na walkę z bólem pleców w ciąży

    A A A Drukuj
                                  
2018-01-04 16:49, ostatnia aktualizacja 19 dni temu

Ból pleców w ciąży to częsta dolegliwość, która pojawia się około 20 tygodnia.

Uciążliwość sprawia, że większość kobiet poszukuje sprawdzonych sposobów na wyeliminowanie dyskomfortu. Szczególnie polecane są naturalne metody, które nie tylko łagodzą ból, ale i pozwalają zapobiec jego pojawianiu się w kolejnych tygodniach. Sprawdź, co możesz zrobić, gdy dopadnie Cię ból kręgosłupa.

Ból pleców w ciąży jest zjawiskiem całkowicie naturalnym, ponieważ wynika ze zmian zachodzących w ciele kobiety ciężarnej. Główną przyczyną jest przybieranie na wadze, powiększający się brzuch oraz zawirowania hormonalne (szczególną rolę odgrywa wzmożone wydzielanie relaksyny). Ból może jednak nasilać się w momencie przybierania niewłaściwej postawy czy prowadzenia siedzącego trybu życia.

Ból pleców w ciąży – jak mu przeciwdziałać?

Istnieje wiele naturalnych metod, dzięki którym można całkowicie wyeliminować lub chociaż złagodzić dolegliwości bólowe.

   
· Pływanie

Dolegliwości związane z bólem pleców doskonale łagodzi relaks w wodzie. Pływanie – szczególnie żabką lub na plecach – odciąża kręgosłup i przynosi ukojenie. Staraj się więc jak najczęściej odwiedzać basen – pod warunkiem, że nie istnieją żadne przeciwwskazania.

   
· Relaks w wannie

Ciepła woda działa relaksująco oraz odprężająco. Dlatego warto od czasu do czasu zafundować sobie domową kąpiel.

Jeśli chcesz oczyścić ciało oraz zrelaksować mięśnie i złagodzić dolegliwości bólowe w sposób całkowicie bezpieczny, pamiętaj o kilku ważnych zasadach. Przede wszystkim musisz zadbać o odpowiednią temperaturę wody – nie może przekraczać 37oC. Sama kąpiel nie powinna być zbyt długa – 15-20 minut w zupełności wystarczy.

   
· Prawidłowa postawa ciała

Ból pleców w ciąży pozwoli złagodzić prawidłowa postawa ciała. Staraj się więc utrzymywać sylwetkę prosto – bez zaokrąglania pleców oraz wypychania brzucha do przodu.

Jeżeli już od pierwszych tygodni ciąży zadbasz o prawidłową postawę, zminimalizujesz ryzyko pojawienia się dolegliwości bólowych pleców.

    · Odpoczynek na lewym boku

Nie tylko prawidłowa postawa, ale również odpoczynek we właściwej pozycji może zadziałać odciążająco na kręgosłup.

Eksperci zalecają, aby leżeć przede wszystkim na lewym boku, co pozwala jednocześnie zwiększyć dopływ krwi i składników odżywczych do łożyska. Dodatkowo warto włożyć między kolana specjalną poduszkę ciążową – w ten sposób plecy zostaną odciążone jeszcze bardziej.
Bolących pleców nie można bagatelizować

Chociaż ból pleców jest zjawiskiem całkowicie naturalnym, nie można go bagatelizować. Natychmiastowej konsultacji z lekarzem ginekologiem wymaga ostry i przeszywający ból, któremu towarzyszy drętwienie kończyn. Takie dolegliwości mogą bowiem zwiastować poważniejszy problem.







 
 
 

Artykuł dodał:
hej Napisz wiadomość
Oceń artykuł


Ostatnio przeglądający
 
hej Napisz wiadomość
19 dni temu