Strona główna » Nie dotyczy » Artykuły » Zdrowie i uroda » Atlas do ćwiczeń – sprzęt dla każdego

Atlas do ćwiczeń – sprzęt dla każdego

    A A A Drukuj
                                  
2017-09-19 20:09

Regularne ćwiczenia na atlasie to doskonały sposób na uzyskanie wymarzonej sylwetki. Atlas to urządzenie pozwalające nam trenować wiele partii mięśni.

Treningi na atlasie nie tylko wzmocnią i wyrzeźbią mięśnie, ale także zwiększą ich siłę, poprawią krążenie i pozwolą schudnąć.

Atlas do ćwiczeń to sprzęt, który znajdziemy na każdej siłowni. Na atlasie mogą ćwiczyć zarówno mężczyźni, jak i kobiety. To urządzenie jest też często wybierane do domowych siłowni. Zanim zaczniemy ćwiczyć na atlasie, najlepiej poradzić się instruktora, który pokaże nam, jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia.

Jak ćwiczyć na atlasie?

Oczywiście każdy trening należy poprzedzić rozgrzewką. Pominięcie rozgrzewki może doprowadzić do kontuzji mięśni i stawów. Rozgrzewka zapobiega też szybkiemu zmęczeniu podczas treningu. Po zakończeniu treningu należy wykonać kilka ćwiczeń rozciągających, to rozluźni mięśnie i przyniesie im ulgę.

Bardzo ważną zasadą, której trzeba przestrzegać ćwicząc na atlasie jest odpowiedni dobór obciążenia. Zbyt duże obciążenie na początku nadwręży nasze mięśnie, przyniesie dyskomfort i zniechęci nas do ćwiczeń. Z kolei zbyt małe obciążenie spowoduje, że nie zauważymy efektów, co również może zniechęcić nas do ćwiczeń.

Treningi należy zaczynać od mniejszych, ale sprawiających pewną trudność obciążeń . Następnie należy stopniowo zwiększać obciążenie. Jeżeli nie wiemy, jakie obciążenie wybrać na początek, trzeba sprawdzić, czy wykonanie danej serii powtórzeń sprawi nam problem. Jeżeli bez najmniejszego problemu wykonamy daną serię ćwiczeń, to oznacza, że obciążenie jest za małe. Jeśli jednak pod koniec serii ćwiczenia będą sprawiać nam problemy, to znaczy, że obciążenie dobrane jest właściwie. Ciężary należy stopniowo zwiększać.

Do każdego treningu należy przystąpić w wygodnym, nie krępującym ruchów stroju. Pamiętajmy, by nie ćwiczyć zbyt szybko. Ruchy podczas ćwiczeń powinny być płynne, odpowiednio dobrane tempo ćwiczeń skutecznie stymuluje mięśnie. Pamiętajmy też o właściwym, głębokim oddychaniu. Aby trening przyniósł oczekiwane efekty, mięśnie muszą otrzymać odpowiednią ilość tlenu.

Nigdy nie ćwiczmy bezpośrednio po posiłku. Po posiłku najlepiej odczekać godzinę lub dwie. Podczas ćwiczeń róbmy przerwy.  Należy pamiętać o zachowaniu prawidłowej, wyprostowanej postawy podczas ćwiczeń, w przeciwnym razie niektóre grupy mięśni nie będą pracowały tak, jak powinny i treningi nie przyniosą właściwych efektów.







 
 
 

Artykuł dodał:
hej Napisz wiadomość
Oceń artykuł


Ostatnio przeglądający
 
hej Napisz wiadomość
2 miesiace temu