Strona główna » Nie dotyczy » Artykuły » Domowe finanse » Bezpiecznie - priorytet dla e-klienta.

Bezpiecznie - priorytet dla e-klienta.

    A A A Drukuj
                                  
2015-11-02 10:19

Bezpieczeństwo, szybkość i łatwość to cechy niezmiernie pożądane w nieustannie rozwijającej się branży, jaką jest e-commerce.

Proces transakcyjny kupna sprzedaży wciąż jest doskonalony, by zapewnić jak najbardziej dogodne warunki coraz to bardziej wymagającym klientom. Pomimo coraz częstszych zakupów w Internecie i korzystania z nowoczesnych metod regulowania należności, brak zaufania do transakcji w sieci wciąż jest obecny.

Czy należy się bać?

Strach przed internetowymi oszustwami, hakerami wyłudzającymi poufne dane to niepodważalny argument, by rozsądnie korzystać z nowości technologicznych. Zapewne należy sumiennie sprawdzać poprawność wpisanej strony banku, weryfikować certyfikat czy został wystawiony dla interesującej nas instytucji i najkorzystniej wpisywać ręcznie numer konta, na które chcemy dokonać przelewu. Zawsze powinniśmy upewnić się, że cyfry, które np. kopiujemy z treści e-maila lub strony internetowego sklepu są poprawne. Złośliwe oprogramowania wykorzystywane przez cyberprzestępców będą się nieustannie zmieniać tak, jak często udoskonala się poziom ochrony.

Co dobrego?

Nowoczesne płatności internetowe są jak najbardziej bezpieczne, oczywiście przy zachowaniu zdrowego rozsądku z naszej strony. Sami musimy wykazać się pewną wiedzą i ostrożnością w procesie transakcyjnym niezależnie od tego, z jakiego urządzenia korzystamy i jaką formę płatności wybieramy.
Szybkie e-przelewy a także od niedawna, chociaż nie wszędzie dostępne e-przelewy poprzez jedno kliknięcie, niewątpliwie są bardzo przyjemną formą płacenia za towary i usługi. Płacenie kartą staje się również coraz bardziej popularne, chociaż nie tak dawno poziom zaufania do tej metody płatności nie był tak widoczny.
Ewidentne bezpieczeństwo zapewnia również korzystanie z elektronicznych portfeli zaufanych instytucji, które pośredniczą w obrocie internetowego pieniądza. To dzięki ich wewnętrznym weryfikacjom użytkowników, w porę następuje reakcja na próby oszustwa. Jednocześnie pozostają gwarantem ochrony swych klientów.

Reasumując, korzystanie z nowoczesnych rozwiązań w procesie płatności online, zawsze będzie obarczone obawą klientów o bezpieczeństwo swych finansów. Zasadnym staje się rzetelne przekazywanie informacji, dotyczącej współpracy banków z firmami pośredniczącymi w transakcjach e-handlu, w celu zwiększenia nie tylko świadomości użytkowników, ale poprawy ich zaufania do nowoczesnych form płatniczych w Internecie.







 
 
 

Artykuł dodał:
hej Napisz wiadomość
Oceń artykuł


Ostatnio przeglądający
 
hej Napisz wiadomość
2 lat temu