Strona główna » Nie dotyczy » Artykuły » Manager, przedsiębiorca » Czy każdej firmie potrzebna jest strona internetowa?

Czy każdej firmie potrzebna jest strona internetowa?

    A A A Drukuj
                                  
2017-03-27 10:42

Internet jest najważniejszym medium reklamowym, więc wydaje się oczywiste, że każda firma powinna być obecna w sieci? Czy strona internetowa jest do tego potrzebna?


 

Tytułowe pytanie może budzić zdziwienie, ponieważ odpowiedź wydaje się oczywista. Tak, każda firma powinna mieć własna stronę internetową, która będzie jej odbiciem w sieci. Zanim odpowiemy na pytanie: dlaczego warto mieć własna stronę internetową, zobaczmy jak w internecie radzą sobie firmy, które jej nie mają.

W internecie funkcjonuje bardzo dużo katalogów firm, do których można dodawać się samodzielnie lub w inny sposób. Część z nich jest płatna, część znika po jakimś czasie, ale w kilku lub kilkunastu katalogach można odnaleźć dane firmy. Problemy rodzą się wtedy, kiedy trzeba aktualizować dane. Zwykle nikt o tym nie pamięta albo aktualizuje tylko kilka katalogów. Po kilku takich zmianach sytuacja jest tak zagmatwana, że internauci szukający informacji nie wiedzą, które dane są prawdziwe. Nietrudno przewidzieć, jak wielu z nich zrezygnuje z kontaktu. Część z nich zapewne uzna, że firma już nie istnieje.

Nieco lepsza jest sytuacja, w której firma decyduje się na założenie kilku kont w portalach social media, np. na Facebooku albo Google Moja Firma. Portale umożliwiają podawanie wszystkich danych o firmie, łącznie z ofertą i danymi kontaktowymi. W niektórych przypadkach można zrezygnować wówczas z własnej strony internetowej, ale nawet te portale nie zachęcają do tego, umożliwiając dodanie danych kontaktowych w postaci maila lub adresu strony internetowej. Własna strona internetowa jest więc podstawą do działania w portalach social media (zobacz - https://pageandshop.pl).

Jaka powinna być strona internetowa firmy, co powinna zawierać, jakie są możliwości. Przede wszystkim powinna to być nowoczesna strona internetowa, przystosowana do przeglądania na urządzeniach mobilnych (oferta - https://pageandshop.pl/web/page/oferta). To ważne, ponieważ coraz większy odsetek internautów szuka informacji używając smartfona. Na stronie internetowej trzeba podać dane kontaktowe, zaś oferta może być opisana bardzo szczegółowo. Możemy poprowadzić bloga poradnikowego albo z nowinkami z branży. Możemy dzielić się nowościami z oferty, a nawet uruchomić własny sklep internetowy. Wszystkie aktualne informacje gromadzimy w jednym miejscu. Ze stron na portalach social media nie ma potrzeby rezygnować, ale w tym wypadku używa się ich nieco inaczej. Wpisy na portalach społecznościowych mają ściągać odwiedzających na własną stronę internetową firmy. Zamieszczamy na nich zajawki, odsyłając po szczegóły na stronę www. Są również platformą do uruchomienia reklamy internetowej, która również będzie kierowała internautów na stronę firmową.







 
 
 

Artykuł dodał:
hej Napisz wiadomość
Oceń artykuł


Ostatnio przeglądający
 
hej Napisz wiadomość
4 miesiace temu