Strona główna » Nie dotyczy » Artykuły » Praca » Jak efektywnie szukać pracy?

Jak efektywnie szukać pracy?

    A A A Drukuj
                                  
2017-09-16 23:14

Praca stanowi jedną z ważniejszych sfer życia.

Dzięki niej możemy się rozwijać, zawierać nowe znajomości, a przede wszystkim zdobywać doświadczenie. Eksperci Pracuj.pl podpowiadają, co zrobić, by znaleźć satysfakcjonujące zajęcie.

Chcąc wykonywać pracę, która pozwoli nam zaspokoić nie tylko nasze potrzeby materialne, ale i szereg innych, warto przejść kilka etapów.

1.    Sprecyzowanie własnych oczekiwań
Znajomość własnego charakteru, mocnych i słabych stron, a także preferencji pozwoli nam otrzymać taką pracę, w której będziemy się rozwijać i spełniać. W przeciwnym razie możemy utkwić w miejscu, w którym będziemy nieszczęśliwi, a po upływie pewnego czasu również sfrustrowani. Warto jak najwcześniej odkryć, w jakiej dziedzinie chcielibyśmy się spełniać. Dzięki temu możemy dość szybko stać się specjalistami w swoim fachu.  

2.    Wybór odpowiedniej oferty pracy
Wiedząc czego chcemy, możemy filtrować ogłoszenia o pracę, odrzucając te, które wydają się nam mało interesujące. Dzięki zawężeniu kręgu poszukiwań zwiększamy swoje szanse na znalezienie wymarzonej oferty pracy. Chaotyczne wysyłanie dziesiątek aplikacji z pewnością nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Warto wybrać kilka najbardziej interesujących ogłoszeń i odpowiedzieć na nie w sposób profesjonalny.

3.    Stworzenie CV i listu motywacyjnego
Profesjonalne dokumenty aplikacyjne to nasza przepustka do kariery. Z treści CV wynika nie tylko to, jakie mamy kwalifikacje, ale również co potrafimy robić. W życiorysie wspominamy także o naszych największych osiągnięciach i sukcesach zawodowych. Podobne informacje mogą przekonać pracodawcę, że pomożemy mu w realizacji najważniejszych celów firmowych.
 
4.    Wysyłanie aplikacji
Pamiętajmy o tym, by dostosować treść dokumentów do wymagań wskazanych w ogłoszeniu. Nie opisujmy w CV i liście motywacyjnym doświadczeń, które nie będą miały większego znaczenia w pracy, o jaką się ubiegamy. Skupmy się na tym, co może mieć największą wartość w oczach pracodawcy. Kolejny etap to wysyłanie wiadomości aplikacyjnych do firm, w których chcielibyśmy pracować. Adresując mail, upewnijmy się, że nie pomyliliśmy się w adresie oraz że wysłaliśmy odpowiedni dokument do określonego pracodawcy. Poświęćmy czas na dostosowanie dokumentów do ogłoszenia, mając na uwadze, że jakość jest ważniejsza od ilości. 

5.    Odbycie rzetelnych przygotowań do rozmowy rekrutacyjnej
Po wysłaniu profesjonalnych dokumentów możemy otrzymać zaproszenie na spotkanie z rekruterem. Pamiętajmy o odpowiednim przygotowaniu. Zdobądźmy najważniejsze informacje na temat firmy, a także poćwiczmy umiejętności z zakresu autoprezentacji. Przygotujmy również odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania („Jakie są Pani/Pana zalety i wady?”, „Gdzie widzi Pani/Pan siebie za 5 lat?”, „Pani/Pański największy sukces zawodowy to…” itd.).

6.    Inwestowanie we własny rozwój

Oczekując na wyniki rozmowy, nie spoczywajmy na laurach. Napiszmy wiadomość z podziękowaniem za rozmowę i rozwijajmy się, aby zwiększać swoją wartość w oczach pracodawców. Uczęszczajmy na kursy i szkolenia, poświęcajmy czas na lekturę itd.







 
 
 

Artykuł dodał:
hej Napisz wiadomość
Oceń artykuł


Ostatnio przeglądający
Brak wyników.