Zamknij

W Rzeszowie działa mobilny urzędnik

11:03, 19.05.2022 . Aktualizacja: 11:03, 19.05.2022
Skomentuj Fot. Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa Fot. Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa

Kolejni mieszkańcy Rzeszowa korzystają z możliwości załatwienia spraw urzędowych u siebie w domu. Pozwala na to usługa „Mobilny Urzędnik”, którą uruchomił Urząd Miasta Rzeszowa. 

Usługa „Mobilny Urzędnik” polega na obsłudze spraw urzędowych na terenie Rzeszowa w miejscu zamieszkania potrzebującej osoby. Pracownik Urzędu Miasta Rzeszowa dostarczy potrzebne druki urzędowe, pomoże w ich wypełnieniu, przyjmie niezbędne dokumenty, a następnie zarejestruje je w urzędzie. Jeżeli sprawa tego wymaga urzędnik dostarczy także np. wydaną decyzję w prowadzonej sprawie (wszelkie dokumenty wymagane do dołączenia w ramach procedury mieszkaniec powinien zgromadzić samodzielnie).

Pomoc jest skierowana do mieszkańców Rzeszowa o szczególnych potrzebach, głównie seniorów oraz osób, które z powodu niepełnosprawności mają ograniczenia w poruszaniu się i nie mogą samodzielnie dotrzeć do urzędu. Potrzebę załatwienia sprawy w ten sposób można zgłosić na dwa sposoby:

- telefonicznie dzwoniąc na Infolinię Urzędu Miasta Rzeszowa, pod numer tel. 1 77 88 99 00 (zgłoszenia można dokonać także za pośrednictwem członka rodziny, czy opiekuna) od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.30-15.30.

- za pośrednictwem poczty elektronicznej – wysyłając zgłoszenie na adres: [email protected]

W zgłoszeniu należy krótko wyjaśnić czego dotyczy sprawa oraz podać swoje dane: imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu do kontaktu. Tą drogą załatwiane są różne sprawy, od złożenia wniosku i wydania Ogólnopolskiej Karty Seniora, przez pomoc dla przedsiębiorców, po kwestie dotyczące wymiany i wydawania dowodu osobistego.

Zgłoszenia do „Mobilnego Urzędnika” są realizowane w środy i czwartki w godzinach od 9 do 14. Urzędnicy spotykają się z mieszkańcem w najbliższym dniu, w którym dostępny jest wolny termin. Obsługa mieszkańców w ten sposób jest bezpłatna.

Z usługi „Mobilnego Urzędnika” w Urzędzie Miasta Rzeszowa korzystają mieszkańcy głównie w zakresie spraw związanych z wymianą dowodu osobistego. Ostatnio realizowaliśmy także zgłoszenie dotyczące złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowania odpadami komunalnymi. Odwiedziliśmy panią Eugenię, której stan zdrowia nie pozwala na wizytę w urzędzie. „Mobilny Urzędnik” odpowiedział na jej pytania, pomógł wypełnić niezbędne formularze, a następnie złożył je w urzędzie.

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%