W uroczystym rozpoczęciu robót wziął udział wicemarszałek Piotr Pilch. Obecna była również poseł Teresa Pamuła, wicewojewoda Wiesław Buż, starosta lubaczowski Zenon Swatek, a także lokalni samorządowcy.
Wicemarszałek Piotr Pilch podkreślał, że rozpoczęta inwestycja drogowa jest bardzo ważna i potrzebna dla powiatu lubaczowskiego, gdyż na jego terenie najważniejsze drogi to właśnie drogi wojewódzkie.
Zarząd Województwa Podkarpackiego podjął zdecydowane i bardzo kosztowne decyzje o remoncie wielu odcinków dróg. To bardzo istotna droga, która łączy dwa powiaty. Droga strategiczna, która wymagała przebudowy od wielu, wielu lat. Droga która łączy nie tylko powiaty jarosławski i lubaczowski, ale prowadzi też do przejść granicznych i sąsiedniego województwa lubelskiego – mówił wicemarszałek Piotr Pilch.
Poseł Teresa Pamuła przypomniała o wybudowanych wcześniej obwodnicach w powiecie lubaczowskim: - Teraz przyszedł czas na łączenie obwodnic drogami, po których już ciężkie tiry w kierunku przejść granicznych będą mogły bezpiecznie przejeżdżać – mówiła Teresa Pamuła
Wicemarszałek Piotr Pilch poinformował również, że środki unijne z programu Polska Wschodnia, w wysokości 250 mln złotych, które otrzymał niedawno samorząd województwa, trafią w całości na inwestycje drogowe do powiatu lubaczowskiego, na remont drogi wojewódzkiej 865, na jej czterech odcinkach.
- Te wszystkie inwestycje są konieczne dla bezpieczeństwa państwa, regionu, ale przede wszystkim dla bezpieczeństwa mieszkańców i użytkowników – podkreślał wicewojewoda Wiesław Buż, gratulując rozpoczęcia inwestycji.
Starosta lubaczowski, Zenon Swatek mówiąc o już zrealizowanych modernizacjach i budowach, dziękował za kolejne inwestycje podejmowane w powiecie:
Dziękuję panu marszałkowi i całemu zarządowi województwa, że zdecydowali się przeznaczyć wszystkie środki z programu Polska Wschodnia na ten nasz niezwykle potrzebny odcinek. Dziękuję za przełamanie tej niemocy, która do tej pory panowała, że wreszcie mamy plany i perspektywy, że przez powiat lubaczowski będzie można normalnie jeździć – powiedział starosta Swatek.
Zakres inwestycji na odcinku Zapałów-Lipina obejmuje między innymi: rozbudowę odcinka drogi o długości 7,57 km, przebudowę mostu na rzece Lubaczówka z budową mostu tymczasowego, przebudowę zatok autobusowych, budowę, przebudowę lub zabezpieczenie kolidujących urządzeń infrastruktury zewnętrznej.
Zadanie realizowane jest w ramach projektu: „Przebudowa/rozbudowa/budowa drogi wojewódzkiej nr 865 na odcinku Sobiecin – Cieszanów”, który jest współfinansowany z Programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027:
Całkowita wartość projektu: 258 459 674,53 PLN
Dofinansowanie ze środków UE: 219 690 723,34 PLN
Budżet Województwa Podkarpackiego: 38 768 951,19 PLN
W ramach projektu realizowane są 4 zadania:
1. Budowa nowego odcinka DW 865 Sobiecin-Koniaczów
Realizacja: 2023-2025
Wartość robót budowlanych: 33 770 995,63 PLN
2. Przebudowa i rozbudowa DW 865 na odcinku Koniaczów-Zapałów
Realizacja: 2023-2026
Wartość robót budowlanych: 73 640 264,61 PLN
3. Przebudowa/rozbudowa DW 865 na odcinku Zapałów-Lipina
Realizacja: 2023-2025
Wartość robót budowlanych: 39 240 375,00 PLN
4. Przebudowa/rozbudowa DW 865 na odcinku Oleszyce-Cieszanów (w trakcie postępowania przetargowego)
Droga wojewódzka nr 865 ma obecnie 67 kilometrów. Łączy drogi krajowe nr 94 i 77 w Jarosławiu z drogą krajową nr 17 w Bełżcu, przez co jest jedną z najbardziej obciążonych transportem dróg na Podkarpaciu. Głównymi użytkownikami są mieszkańcy powiatów jarosławskiego i lubaczowskiego, przedsiębiorcy prowadzący działalność na tym terenie, pracownicy, dostawcy, klienci, a także pozostali użytkownicy dróg z terenu województwa podkarpackiego.
W wyniku realizacji zadania wybudowany zostanie nowy odcinek drogi wojewódzkiej o długości 2,23 km, a odcinki drogi o długości 29,79 km zostaną przebudowane lub rozbudowane. Po zakończeniu inwestycji wszystkie odcinki będą charakteryzować się parametrami: klasa G, nośność - 115 kN/oś, jezdnia o szerokości 7 m (2x3,5m).
Realizacja inwestycji doprowadzi do lepszego skomunikowania wschodniej części województwa podkarpackiego z krajowym układem drogowym, w szczególności z autostradą A4. Co za tym idzie, przyczyni się do poprawy jego dostępności komunikacyjnej. Znacząco poprawi również połączenie komunikacyjne z województwem lubelskim oraz ułatwi dostęp do przejść granicznych z Ukrainą – mówi Piotr Miąso, dyrektor PZDW w Rzeszowie.
Modernizowana w ramach projektu droga 865 łączy się bezpośrednio z siecią TEN-T (autostradą A4) poprzez drogę krajową nr 94 oraz budowany w ramach odrębnego projektu most na rzece San w Jarosławiu. Odcinek DW 865 stanowi również element systemu zrównoważonego transportu – jest on bezpośrednio połączony z innymi gałęziami zrównoważonego transportu.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz