Zamknij

Testowy dla triumfatora sprzed dwóch lat [FOTO]

11:43, 11.08.2023 . Aktualizacja: 11:45, 11.08.2023
Skomentuj

Erik Cais (Skoda Fabia RS Rally2), zwycięzca Rajdu Rzeszowskiego z 2021 roku, był najszybszy na odcinku testowym poprzedzającym podkarpacką rundę RSMP. 

[FOTORELACJA]194[/FOTORELACJA]

Na 3,5-kilometrowej trasie czeski kierowca, pilotowany przez Igora Bacigala, uzyskał czas 1:58,6 s. Drugi rezultat był efektem jazdy braci Łukasza i Tomasza Kotarbów (Citroen C3 Rally2), którzy byli wolniejsi od zwycięzców o 1 s. Trójkę uzupełnili wiceliderzy punktacji mistrzostw – Łukasz Byśkiniewicz i Daniel Siatkowski (Skoda Fabia Rally2 evo, +1,7 s).

Oficjalna rozgrzewka przed Marma 32. Rajdem Rzeszowskim odbyła się na dobrze znanym, 3,5-kilometrowym fragmencie drogi w miejscowości Niechobrz. Od 16 do 19 zawodnicy mogli sprawdzać siebie i rajdówki korzystając ze stabilnej pogody, a w odróżnieniu od poprzednich lat, tym razem nie doskwierał im upał.

Za czołową trójką odcinka testowego uplasowali się Sylwester Płachytka i Rafał Fiołek (Skoda Fabia Rally2 evo) ze stratą 2,1 s oraz Grzegorz Grzyb i Adam Binięda (Skoda Fabia Rally2 evo). Liderzy punktacji RSMP pojechali o 3 sekundy wolniej niż triumfatorzy próby.

W klasie 3 z najlepszej strony pokazali się Adam Sroka i Paweł Pochroń, którzy rzutem na taśmę utworzyli załogę w Fordzie Fiesta Rally3 (2:07,2 s). Sroka i Pochroń przejęli rajdówkę duetu Marek Roefler i Marek Bała, który nie mógł wystartować w Rzeszowie. Drugie miejsce zajęli Jakub Matulka i Daniel Dymurski (Ford Fiesta Rally3), wolniejsi o 3,9 s. Do czołowej trójki wbili się jeszcze Piotr Krotoszyński z Mateuszem Martynkiem (Ford Fiesta Rally 3, +4,8 s).

W gronie zawodników w samochodach z napędem na jedną oś najszybsi byli Marek Nowak i Adam Grzelka (Opel Corsa Rally4, 2:13,8 s). Liderzy punktacji „ośki” – Gracjan Predko i Michał Jurgała (Peugeot 208 Rally4) zameldowali się na mecie z drugim czasem, o 1,4 s gorszym od rezultatu Nowaka i Grzelki. Trzecią załogą w kategorii 2WD byli Błażej Gazda i Maciej Mikuliszyn (Peugeot 208 Rally4, +1,9 s).

Na piątek zaplanowano rywalizację na trzech próbach sportowych. Na trasie oesów Różanka (11,57 km) i Lubenia (20,45 km) zawodnicy pojawią się dwukrotnie. Pomiędzy pętlami czeka ich serwis na terenie kampusu Politechniki Rzeszowskiej, a wieczorem – ściganie na ulicach Rzeszowa (OS 5, 2,3 km).

Przed starciem na podkarpackich oesach w klasyfikacji mistrzostw Polski prowadzą Grzegorz Grzyb i Adam Binięda. W czterech pierwszych rundach ta załoga zdobyła łącznie 123 punkty. 37 „oczek” mniej mają Byśkiniewicz z Siatkowskim (86 pkt), a na trzecim miejscu w tabeli cyklu jest Sylwester Płachytka (77 pkt), który nie ukończył małopolskiej rundy RSMP.

Marma 32. Rajd Rzeszowski – wyniki odcinka testowego (3,5 km):

1. Cais/Bacigal (Skoda Fabia RS Rally2) 1:58,6 s

2. Kotarba/Kotarba (Citroen C3 Rally2) +1 s

3. Byśkiniewicz/Siatkowski (Skoda Fabia Rally2 evo) +1,7 s

4. Płachytka/Fiołek (Skoda Fabia Rally2 evo) +2,1 s

5. Grzyb/Binięda (Skoda Fabia Rally2 evo) +3 s.

6. Wróblewski/Wróbel (Skoda Fabia Rally2 evo) +3,2 s

7. Poloński/Sitek (Volkswagen Polo GTI R5) +3,3 s

8. Sesks/Francis (Skoda Fabia R4) +6,3 s

9. Kwiatkowski/Kozdroń (Skoda Fabia Rally2 evo) +7,3 s

10. Tochowicz/Białowąs (Citroen C3 Rally2) +7,8 s

Marma 32. Rajd Rzeszowski – co, gdzie i kiedy?

Czwartek, 10 sierpnia:

16:00-19:00 – odcinek testowy Niechobrz

20:00 – uroczyste rozpoczęcie zawodów (Millenium Hall, Rzeszów)

Piątek, 11 sierpnia (5 odcinków specjalnych, łącznie 66,34 km):

13:15 – OS 1: Różanka (11,57 km)

14:10 – OS 2: Lubenia (20,45 km)

15:45 – serwis A: Kampus Politechniki, Rzeszów (30 min.)

17:20 – OS 3: Różanka (11,57 km)

18:15 – OS 4: Lubenia (20,45 km)

20:00 – OS 5: Rzeszów (2,3 km)

20:30 – serwis C: Kampus Politechniki, Rzeszów (45 min.)

Sobota, 12 sierpnia (6 odcinków specjalnych, łącznie 86,6 km):

7:05 – serwis C: Kampus Politechniki, Rzeszów (15 min.)

8:40 – OS 6: Kołaczyce (17,8 km)

9:15 – OS 7: Grudna (14,65 km)

10:15 – OS 8: Pstrągowa (10,85 km)

11:55 – serwis D: Kampus Politechniki, Rzeszów (30 min.)

13:45 – OS 9: Kołaczyce (17,8 km)

14:20 – OS 10: Grudna (14,65 km)

15:20 – OS 11: Pstrągowa (10,85 km)

17:00 – zakończenie rajdu (Rynek, Rzeszów)

RSMP – informacje o cyklu

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski to najwyższa klasa rozgrywek rajdowych w Polsce. Ich uczestnicy rywalizują o tytuły mistrzów Polski w klasyfikacji generalnej, a także w poszczególnych klasach. Organizatorem cyklu jest Polski Związek Motorowy.

Kalendarz mistrzostw składa się z kilku rund (rajdów) organizowanych przez miejscowe automobilkluby. Na sezon 2023 zaplanowano siedem rajdów. Pięć rund to rajdy asfaltowe, a dwa to zawody rozgrywane na szutrowych odcinkach specjalnych.

Kalendarz RSMP 2023:

1. runda: 51. Rajd Świdnicki

Data: 21-23 kwietnia

Baza: Świdnica

Nawierzchnia: asfalt

Organizator: Automobilklub Sudecki

2. runda: ORLEN 79. Rajd Polski (runda FIA ERC)

Data: 19-21 maja

Baza: Mikołajki

Nawierzchnia: szuter

Organizator: ZG PZM

3. runda: 42. Rajd Podlaski

Data: 1-3 czerwca

Baza: Białystok

Nawierzchnia: szuter

Organizator: Automobilklub Podlaski

4. runda: Valvoline Rajd Małopolski

Data: 6-8 lipca

Baza: Maków Podhalański

Nawierzchnia: asfalt

Organizator: Automobilklub Śląski

5. runda: 32. Rajd Rzeszowski (runda FIA ERT)

Data: 10-12 sierpnia

Baza: Rzeszów

Nawierzchnia: asfalt

Organizator: Automobilklub Rzeszowski

6. runda: Rajd Śląska (runda FIA ERT)

Data: 8-10 września

Baza: Chorzów

Nawierzchnia: asfalt

Organizator: Fundacja Automobilistów

7. runda: 68. Rajd Wisły

Data: 29 września – 1 października

Baza: Wisła

Nawierzchnia: asfalt

Organizator: Automobilklub Śląski

Rundy RSMP mają około 110 do 150 km odcinków specjalnych. Wyjątkiem jest Rajd Polski, będący jedocześnie rundą mistrzostw Europy. Łączna długość prób sportowych w tych zawodach to blisko 200 km.

Ten dystans najczęściej podzielony jest na 8-14 oesów. Pierwsza piętnastka załóg każdej rundy zdobywa punkty do klasyfikacji generalnej mistrzostw. Oprócz tego zawodnicy punktują także w poszczególnych klasach. Finałowy odcinek specjalny rajdu to tzw. Power Stage, czyli oes, na którym trzy najszybsze załogi zdobywają dodatkowe punkty do klasyfikacji mistrzostw. Mistrzami Polski zostaje załoga, która w trakcie sezonu wywalczyła najwięcej punktów.

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu hej.rzeszow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%