- Ogłoszony przetarg zakłada wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym oraz przygotowanie materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej - podała Rarus.
W ramach rozbudowy odcinka dk84 Zagórz-Lesko nawierzchnia drogi zostanie dostosowana do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. Zakres prac będzie obejmował także budowę lub przebudowę obiektów inżynierskich, w tym dwóch mostów, zabezpieczenie osuwisk, wykonanie dodatkowego pasa do wyprzedzania na podjeździe oraz budowę chodników i zatok postojowych.
Jak podkreśliła rzeczniczka, przyszły wykonawca będzie zobowiązany uwzględnić w opracowywanej dokumentacji co najmniej dwa warianty. - Pierwszy wariant zakłada przebieg zgodny z istniejącym śladem DK84. Natomiast w drugim wariancie analizowana będzie możliwość poprowadzenia części drogi po nowym śladzie - dodała Rarus.
Droga krajowa nr 84 to szlak komunikacyjny z zachodniej części województwa podkarpackiego do przejścia granicznego z Ukrainą w Krościenku. Zdaniem Rarus, dlatego istotne jest zwiększenie nośności drogi tak, aby finalnie umożliwiała ruch pojazdów ciężarowych o dopuszczalnym nacisku osi do 11,5 tony.
Według danych z 2021 r. natężenie ruchu na odcinku dk84 Zagórz-Lesko wynosiło ponad 10 tys. pojazdów na dobę. (PAP)
huk/ mmu/
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz