Główne zadania osoby zatrudnionej na stanowisku starszego inspektora ds. finansowych (płace):
a. naliczanie wynagrodzeń i zasiłków dla pracowników etatowych, z uwzględnieniem premii, dodatków, potrąceń i absencji oraz prowadzenie kartotek wynagrodzeń i kartotek zasiłkowych;
b. sporządzanie, dekretowanie i księgowanie list płac, list płac umów cywilnoprawnych, nagród jubileuszowych, odpraw emerytalnych, wypłat świadczeń z ZFŚS i ekwiwalentów za niewykorzystany urlop;
c. naliczanie składek ZUS zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz sporządzanie deklaracji rozliczeniowych ZUS;
d. prowadzenie PPK;
e. sporządzanie w systemie bankowym przelewów z tytułu wynagrodzeń;
f. naliczanie, dekretowanie i księgowanie zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych od wynagrodzeń i świadczeń z ZFŚS oraz przygotowywanie i wysyłka deklaracji podatkowych;
g. comiesięczne i systematyczne uzgadnianie zapisów na kontach księgowych rozrachunków z tytułu ZUS;
h. obsługa systemu OPTIMA w zakresie kadrowo płacowym i prowadzenia ewidencji magazynowej;
i. tworzenie raportów płacowych na potrzeby wewnętrzne i zewnętrzne (audyt, kontrole);
j. monitorowanie zmian w przepisach prawa pracy i ubezpieczeń społecznych oraz ich wdrażanie;
k. przygotowywanie cząstkowych rejestrów VAT, cząstkowych deklaracji VAT-7, cząstkowych informacji podsumowujących oraz cząstkowych plików JPK_VAT;
l. ewidencja dokumentów zakupu i terminowe sporządzanie przelewów w systemie bankowości elektronicznej;
m. wykonywanie innych, nie wymienionych wyżej zadań, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych, wydanych przez komendanta Straży Miejskiej, należą do kompetencji danego stanowiska.
StPr/25/4083
data rozpoczęcia pracy od 17.11.2025
wynagrodzenie od od 4 700 PLN