Zamknij
REKLAMA

Beautiful Company Wrocław - Informacje zwrotne w komunikacji

12:09, 08.02.2021 | materiały partnera

Do obowiązków każdego lidera powinno należeć udzielanie informacji zwrotnych. To właśnie dzięki nim, nasz team cyklicznie dostaje komentarz dotyczących obszarów, w których działa prawidłowo oraz wskazówki do poprawy na później. Jest to umiejętność, którą niezwykle ceni sobie u swoich menagerów Beautiful Company sp. z o.o.

W sprawnie funkcjonującej firmie regularny feedback (ang. informacje zwrotne) to baza, na której buduje się jej dalszą przyszłość. Pracownik, który otrzymuje budujące komentarze dotyczące jego pracy jest zmotywowany i w pełni gotowy do swoich działań. Zyskuje on tym samym poczucie bezpieczeństwa, dzięki któremu nie boi się wyzwań oraz otrzymania większej odpowiedzialności. Niestety, wiele firm zapomina jak ważna jest biurowa komunikacja.

Podczas udzielania feedbacku musimy pamiętać o trzech składowych poprawnie przekazanej informacji: fakt, skutek, rozwiązanie. Prawidłowo skonstruowana wypowiedź powinna dotyczyć jednej sytuacji, która miała miejsce (lub szeregu bardzo podobnych/analogicznych), prezentować konsekwencje, które wiążą się z jej zaistnieniem oraz pomagać znaleźć inne drogi – jak postąpić, byśmy nie doświadczali podobnych problemów później.

Udzielanie informacji zwrotnych pracownikom daje zespołowi poczucie bezpieczeństwa, ponieważ pracownicy doskonale wiedzą, co jest uznawane za niepożądane zachowanie. To sprawia, że nie będą ich powielać w przyszłości. To umacnia ich pewność siebie – osobistą , a także w pracy. Nie reagują nerwowo na propozycje trudniejszych zadań i nie obwiniają się nadmiernie, gdy coś pójdzie nie tak, bo wiedzą jak mogą to naprawić. Mają także poczucie, że ich praca jest należycie doceniona, więc wzrasta im motywacja do działania.

Beautiful Company zauważa, że bez informacji zwrotnych firma nie osiągnie tak dużego sukcesu jak wielkim potencjałem dysponuje. Cały zespół przedsiębiorstwa musi mieć bowiem poczucie, że ma realny wpływ na wyniki, jakie osiąga cała organizacja. Cykliczne udzielanie feedback’u to też okazja, by pochwalić poszczególne osiągi i podkreślić, które strategie przyniosły sukces.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
0%