W przetargu złożono osiem ofert, których wartość wynosiła od 88 do 126 mln zł. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty braliśmy pod uwagę trzy kryteria oceny. Pierwsze to cena (60 proc.), a dwa kolejne uwzględniały przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich elementami (10 proc.) oraz na obiekty mostowe wraz ich z wyposażeniem (30 proc.).
Przebieg
Obwodnica o długości 2,6 km rozpocznie się na skrzyżowaniu DK94 z DK73 w Pilźnie (ul. Lwowska), gdzie powstanie rondo. Nowa droga przekroczy rzekę Dulcza, omijając Pilzno od wschodu. Na końcowym odcinku włączy się poprzez rondo do istniejącej DK73 w Strzegocicach.
Zakres
Inwestycja zlokalizowana jest na terenie powiatu dębickiego i przebiega przez tereny gminy miejsko-wiejskiej Pilzno. Obwodnica będzie drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 1x2, czyli po jednym pasie w każdym kierunku wraz z infrastrukturą towarzyszącą (odwodnienie, oświetlenie, urządzenia ochrony środowiska, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego).
W ramach zadania wybudowane zostaną jezdnie dodatkowe (równoległe do trasy głównej) obsługujące tereny przyległe do obwodnicy, drogi dla pieszych i rowerów oraz system zarządzania ruchem. Powstanie również most na Dulczy, a także przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe oraz zbiorniki retencyjne.
- Planujemy, że prace projektowe i roboty budowlane zostaną ukończone w ciągu 35 miesięcy od daty podpisania umowy. Do czasu realizacji robót budowlanych nie wlicza się okresów zimowych (od 1 grudnia do 31 marca). Przy braku odwołań od wyboru i sprawnym przeprowadzeniu wszelkich formalności poprzedzających podpisanie umowy, kierowcy skorzystają z obwodnicy w 2029 r. - przekazuje GDDKiA.
Cel inwestycji
Obwodnica Pilzna to jedna z trzech nowych obwodnic, które powstaną w ciągu DK73. Razem z obwodnicami Jasła oraz Brzostku i Kołaczyc zmienią przebieg i wygląd drogi krajowej nr 73. Wraz z przygotowywaną przebudową istniejącego odcinka pomiędzy Pilznem a Brzostkiem, inwestycje te spowodują, że kierowcy zyskają finalnie ok. 35 km wygodnej i bezpiecznej trasy, w dwóch trzecich poprowadzonej nowym śladem. Pozwoli to nie tylko wyprowadzić ruch, jaki koncentruje się w tych miastach, ale przede wszystkim poprawić przepustowość i bezpieczeństwo na całym ciągu DK73.
Jest to istotne, gdyż DK73 prowadząca ruch na kierunku północ-południe, od węzła Kielce Północ na S7 w Wiśniówce do Jasła, należy do podstawowego układu komunikacyjnego kraju. Droga ta ma też charakter strategiczny – jest częścią szlaku prowadzącego do jednego z priorytetowych przejść granicznych łączących Unię Europejską z Ukrainą. Na terenie województwa podkarpackiego stanowi ważny szlak komunikacyjny od autostrady A4 poprzez Pilzno, Brzostek i Jasło. Umożliwia też dojazd do przejścia granicznego z Ukrainą w Krościenku (poprzez DK28, a następnie DK84) oraz przejścia granicznego ze Słowacją w Barwinku (poprzez DK28 i DK19).
Czołowe zderzenie aut. Młody mężczyzna poważnie ranny
Proszę osobę poszkodowaną o kontakt 664694990
Dominikk
23:19, 2025-07-20
Żołnierz z 3 PBOT w ekstremalnym wyścigu dookoła Polski
W terytorialsach drzemie niespotykana moc i siła 🔥
Eu.zak
16:32, 2025-07-12
Groźny wypadek. Są ranni, lądował LPR!
Proszę osoby poszkodowane o kontakt 664694990
Dominikk
22:23, 2025-05-22
87-latek jechał autostradą pod prąd
Dziadka do domu starców w takim wieku.... Morderca na kółkach.
Dziadko
10:20, 2025-03-14
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz